Dersin Adı | Şeker Süsleme ve Şekerleme |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CLM 429 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Deney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, şeker hamuru ve süsleme tekniklerini öğrencilere anlatmak, şekerleme ve butik pastacılık konusunda bilgi ve becerilerini geliştirmektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste öğrenciler butik pastacılığı tanıyarak, farklı teknikleri öğrenirler. Buna ilaveten, kutlama pastaları yapımı alanında uzmanlaşarak, süsleme ve pasta dekorasyonu, çiçek yapımı, şeker hamurundan figür oluşturma ve çikolata süslemelerinin yapımını öğrenirler. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş | |
2 | Şeker İşleme ve Şekerleme Tekniklerine Giriş, Ekipman ve Malzeme Tanımları | Shelly Baker, "The Complete Book of Icing, Frosting, Fondant Skills”, chap. 1, 1st edn. , (B.E.S, 2014) 15-36 |
3 | Şeker Hamuru Çeşitleri ve Yapım Teknikleri | Shelly Baker, "The Complete Book of Icing, Frosting, Fondant Skills”, chap. 2, 1st edn. , (B.E.S, 2014) 38-63 |
4 | Marshmallowdan Şeker Hamuru Yapımı | Nicholas Lodge, “The International School of Sugarcraft Book One” chap.1-2-3, 1st edn., (Merehurst Limited, 1999) 12-95 |
5 | Süslemeye Uygun Kalıp Kurabiye Yapımı Şeker Hamuru İle Kurabiye Kaplama | Shelly Baker, "The Complete Book of Icing, Frosting, Fondant Skills”, chap. 5, 1st edn. , (B.E.S, 2014) 120-155 |
6 | Süslemeye Uygun Kalıp Kurabiye Yapımı Royal Icıng Yapımı ve Sıkma Teknikleri | Shelly Baker, "The Complete Book of Icing, Frosting, Fondant Skills”, chap. 5, 1st edn. , (B.E.S, 2014) 120-155 |
7 | Süslemeye Uygun Keklerin Yapımı Tereyağı Kreması Çeşitleri | Shelly Baker, "The Complete Book of Icing, Frosting, Fondant Skills”, chap. 2-3, 1st edn. , (B.E.S, 2014) 38-95 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Şeker Hamuru ile Kutlama Pastaları Yapımı ve Teknikleri | Nicholas Lodge, “The International School of Sugarcraft Book One” chap.1-2-3, 1st edn., (Merehurst Limited, 1999) 65-135 |
10 | Şeker Hamuru ile Katlı Kutlama Pastaları Yapımı ve Teknikleri | Shelly Baker, "The Complete Book of Icing, Frosting, Fondant Skills”, chap. 6, 1st edn. , (B.E.S, 2014) 165-175 |
11 | Şeker Hamuru ile Pasta Dekorasyonu: İnsan Figür Yapımı | Shelly Baker, "The Complete Book of Icing, Frosting, Fondant Skills”, chap. 6, 1st edn. , (B.E.S, 2014) 175-185 |
12 | Şeker Hamuru ile Pasta Dekorasyonu: Yenilebilir Çiçek Yapımı ve Modelleme | Shelly Baker, "The Complete Book of Icing, Frosting, Fondant Skills”, chap. 6, 1st edn. , (B.E.S, 2014) 165-185 |
13 | Çikolata Hamurundan Figür Yapımı ve Teknikleri | Nicholas Lodge, “The International School of Sugarcraft Book One” chap.1-2-3, 1st edn., (Merehurst Limited, 1999) 65-135 |
14 | Marzipandan Figür Yapımı ve Teknikleri | Pierre Herrne’ “Le Larousse du chocolat”, 1st edn., (Larousse, 2019) 12-95 |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Shelly Baker, "The Complete Book of Icing, Frosting, Fondant Skills”, 1st edn. , (B.E.S, 2014) ISBN-13 : 978-1438003443 Nicholas Lodge, “The International School of Sugarcraft Book One” , 1st edn., (Merehurst Limited, 1999) ISBN-10 : 1853917486 Pierre Herme “Le Larousse du chocolat”, 1st edn., (Larousse, 2019) ISBN-13 : 978-2035978363 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Patricia Lousada, “Ultimate Chocolate”, 1st edn., (DK ADULT, 1997) ISBN-13 : 978-0789420848 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 25 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 15 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 7 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 25 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 12 | |
Final Sınavı | 1 | 14 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | X | ||||
2 | Gastronomi alanında iş sağlığı ve güvenliği, yiyecek hijyeni ve güvenliği ile genel iş pratiğinde en iyi uygulamaları gerçekleştirir | |||||
3 | Yiyecek üretimi ve sunumunu ilgilendiren görsel, dokusal ve besinsel öğelere ilişkin verileri yorumlayabilmek, değerlendirir ve karar verir | X | ||||
4 | Gastronominin kültür ve toplum üzerindeki etkilerini bilir ve buna ilişkin değerlendirmeler yapar | |||||
5 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır | |||||
6 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır | |||||
7 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına temel oluşturan gastronomi, tasarım, hukuk ve işletmecilik gibi diğer disiplinlerden yararlanır ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olur | |||||
8 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanır | X | ||||
9 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin etik değerlere sahip olarak bilgi, beceri ve yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ve sürdürülebilirlik bilinciyle günceller ve geliştirir | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. (European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | |||||
11 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanır | |||||
12 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest